شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
آب عمیق دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۱:۰۳:۳۹

روسنفت حفاری‌های نفتی دریای کارا را امسال ادامه نمی‌دهد
ایران دریلینگ: روسنفت به دلیل تحریم‌های آمریکا قادر نیست تا در سال جاری میلادی عملیات حفاری مشترک خود را با شرکت اکسون موبیل در دریای کارا ادامه دهد. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از سایت شانا، منابع آگاه در دو شرکت اکسون موبیل آمریکا و روسنفت روسیه خبر دادند که بعد از توقف همکاری‌های دو شرکت در نتیجه تحریم‌های غرب علیه روسیه، روسنفت قادر نیست تا در سال جاری میلادی حفاری‌ها را در دریای کارا واقع در قطب شمال ادامه دهد. بروز چنین وقفه‌ای در فعالیت‌های روسنفت همچنین می‌تواند تلاش‌های ولادیمیر پوتین،‌ رئیس‌جمهوری روسیه را برای افزایش تولید نفت و حفظ برتری انرژی روسیه از طریق اکتشافات قطبی با مشکل مواجه کند. روسیه که هم‌اکنون بیشترین میزان تولید نفت جهان را دارد، معتقد است که ذخایر این کشور در قطب شمال، بزرگترین ذخایر نفتی جهان محسوب می‌شود. به طوری که میزان ذخایر نفتی دریای کارا را با کل ذخایر عربستان سعودی مقایسه می‌کنند.

روسنفت در سپتامبر سال گذشته میلادی اعلام کرده بود که بعد از انجام حفاری‌های مشترک با اکسون موبیل در چاه «یونیورسیتتسکایا-١» در دریای شمال، توانسته است به نفت دست یابد. روسنفت قرار بود تا حتی با وجود توقف همکاری‌های اکسون موبیل، حفاری‌ها را در دریای کارا در سال ٢٠١٥ از سر بگیرد. این در حالی است که هم‌اکنون منابع روسنفت گفته‌اند از آنجا که عملیات حفاری دریای کارا از ابتدا برای سکو و تجهیزات اکسون موبیل طراحی شده بود، این شرکت قادر نیست تا در مدت کوتاهی، سکو و تجهیزات مناسب را برای ادامه پروژه فراهم کند. سخنگوی روسنفت بدون اشاره به جزئیات تنها اعلام کرد که این شرکت در سال ٢٠١٥ به همه تعهدات خود در چارچوب مجوز اکتشافات زمین‌شناسی در دریای کارا عمل می‌کند. این مجوزها به طور معمول مدت زمان مشخصی را برای پایان عملیات اکتشافی تعیین می‌کنند اما روسنفت تاکنون به مهلت تعیین شده در مجوز خود اشاره‌ای نکرده است.


  کد خبر : 567
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :